Koncept
Kommunikation
Marknadsföring

LF Dalarnas - Återbäring 2022

Rekordstor Återbäring på väg!

Som kund hos LF Dalarnas är man även delägare. Och om bolaget haft ett bra år, kan man förvänta sig Återbäring. År 2022 var Dalarnas Återbäring större än vanligt. Riktigt stor. Gigantisk till och med! En summa så stor förtjänar lika stor uppmärksamhet. Summan är resultatet av ett gemensamt samarbete av hela dalfolket. Varje kund, tillika ägare, utspritt över hela Dalarna har varit delaktig och dragit sitt strå till stacken och bidragit till den totala summan. Med detta koncept ville vi göra summan till huvudsaken och väcka känslor om gemenskap och samarbete samt tacka Dalarnas kunder för deras delaktighet i den största Återbäringen någonsin. 

Konceptet rullades ut i en länstäckande kampanj hösten 2022 och togs ut i främst rörlig media för TV, Bio, OLV och SoMe, men även i radio/podcasts och print. Efter kampanjperioden gjordes en NEPA-mätning där kampanjen presterade högt över referens i både observation, budskapsförståelse, genomslag och liking. Även mätningar om associationer och känslor kopplat till varumärket och kampanjen föll ut enligt mål.